Art Fair Identity for
“아트제주 2019: 새로운 미술 시장, 제주 
Art Jeju 2019: New Art Market, Jeju”

Art Jeju: Emerging from a new wave—
Jeju Island, South Korea’s most symbolic vacation spot, is known for its powerful waves. In order to visualize the landscape of Jeju with waves, Ordinary People created visual concept of “New Wave” by using vibrant colors and rhythmically repeated typography. Art Jeju aims to transform the existing art market into a new model and it is expressed through the cliff(art market) changing its colors when the waves(new) hit. Wave-like typography is delivered more directly through motion, and various shapes the New creates is applied to other applications as well as the poster.  

새로운 물결을 타고 등장하는 아트제주—
한국의 대표적인 휴양 섬인 제주는 특유의 힘찬 파도로 유명하다. 파도치는 제주의 풍경을 형상화하기 위해 생동감있는 컬러와 리드미컬하게 반복되는 타이포그래피를 사용하여 ‘New Wave’라는 비주얼 컨셉을 만들었다. 아트제주는 기존의 아트마켓을 변화시키고 새로운 미술 시장의 모델을 제시하고자 하는데, 이를 파도(New)와 만났을때 변화하는 절벽(Art market)의 컬러를 통해 표현했다. 파도처럼 일렁이는 타이포그래피는 모션 포스터를 통해 더욱 직접적으로 전달하고, New가 움직이며 만들어내는 다양한 형상은 포스터 뿐만 아니라 여러 어플리케이션에 적용한다.


Graphic Identity, Poster, Banner, Book, Leaflet
2019

Client: Art Jeju
Photo: Jeju—studio Na / Application—JSK studio(Jinsol Kim)
Roman Font: Pirelli by Jung–Lee Type Foundry

COPYRIGHT© 2006 – 2020 ORDINARY PEOPLE ALL RIGHTS RESERVED.