Graphic Identity for “Act Festival 2016 — Heterotopia”

The theme of the event was Heterotopia. We set the main concept to space, parallel, and overlapping. These were applied into the graphic in plane, and converted by a device that makes the graphic perceived into three-dimensional. This device added the third axis to the plane graphic, the layout of the information on one screen, and the layout between the graphic elements. These became the graphic identities of the festival.

행사 주제인 헤테로토피아의 주요 개념을 공간, 병렬, 중첩 세 가지로 축약하고 이 세 개념을 평면으로 존재하는 그래픽에 적용해 그래픽을 입체로 인식하게 만드는 장치로 변환했다. 이 장치는 평면인 그래픽에 세 번째 축을 더하는 방식, 한 화면에서 정보의 배치 형태, 그래픽 요소간의 레이아웃이고 이것들이 모여 본 페스티벌의 그래픽 아이덴티티가 된다.


Poster, Wall, Invitation, Banner, Leaflet, Cup, Bag, Pouch, Pencil Case, Ticket, Nametag
2016


Client: Asia Culture Center 
COPYRIGHT© 2006 – 2017 ORDINARY PEOPLE ALL RIGHTS RESERVED.
︎ ordinarypeople.kr@gmail.com or ︎2F, 17, Seongji 5-gil, Mapo-gu, Seoul, Republic of Korea 04083