Graphic Identity for “MBC(Munhwa Broadcasting Corporation)”


본 그래픽 아이덴티티는 오랜 시간 쌓아온 경험으로 다양하고 완성도 높은 콘텐츠를 통해 패러다임을 선도하고자 하는 MBC의 태도 중 오랜 시간 쌓아온 경험에 중점을 두어 만들어졌다. 오랜 시간 쌓아온 경험은 면이 쌓여가는 과정을 이용해 나타낸다. 면이 쌓여가는 과정을 축약해 만든 기본 그래픽 형태는 그 조형 방식과 색을 달리해 세부 방송 분야를 상징하는 그래픽 장치로 확장된다. 현재는 시사/보도, 교양, 예능/드라마, 총 3개의 분야에 대응하는 3가지 조형 방식과 5가지 색상조합으로 제작되었으며, 추후 필요에 따라 확장할 수 있다.

MBC는 공익재단인 방송문화진흥회를 대주주로 두고 경영은 광고수익에 의존하는 주식회사 형태의 공영방송사입니다. MBC는 1961년 창사 이래, 전국 16개 지역 계열사를 통해 전국 네트워크를 구성하고, 8개의 자회사를 통해 한국 방송 산업 발전에 기여해 왔으며, 현재 전국 지상파 TV 채널 1개, 라디오 채널 3개, 케이블 채널 5개, 위성 채널 5개 및 DMB 채널 4개를 운영하고 있는 멀티미디어 그룹입니다.
— MBC 웹사이트 회사 소개 개요에서 가져옴(http://aboutmbc.imbc.com/korean/corporateinfo/brief/index.html)

MBC is one of the biggest broadcasting company in South Korea. At the start point of the visual identity project, we tried to look closer to MBC's heritage and issues. After having some studies, discussions, and tests, we decided to focus on the MBC's cumulated experience as a core value: Lead the paradigm with the well-made and various contents from the experience that has been stacked through a long-term period (from 1961).

We named the concept of the project as "Stacked Time". To visualize the concept to a graphic material, we took a shape from the stacked layers. Then, compressed it to one tilted object as a very basic source. With this basic graphic shape as a core of the visual tool, we were able to build a graphic identity by placing it in different composition and color (from the master palette) for each need. Currently, we made 3 compositions and 5 color palettes for 3 categories of MBC: News, Culture, and Entertainment.

MBC is a public broadcaster whose largest shareholder is public organization Foundation for Broadcast Culture while it operates on advertising. MBC is the No. 1 broadcast network in Korea in terms of reliability, popularity, and influence!
Established in 1961, MBC has been contributing to the development of the media industry, covering 98% of percent of the nation with a network of 16 regional stations and 8 subsidiaries. Today, it's a multimedia group with 1 terrestrial TV channel, 3 radio channels, 5 cable channels, 5 satellite channels and 4 DMB channels.

— from corporate info of MBC on their website

MBC 브랜드 디자인팀과 공동 제작
Design with MBC Brand Design Team

Graphic Identity, Name Card, Letterhead, Envelope, Shopping Bag, ID Card, Visitor's ID Card, Planner, Sticker
2018


Client: MBC(Munhwa Broadcasting Corporation)
COPYRIGHT© 2006 – 2017 ORDINARY PEOPLE ALL RIGHTS RESERVED.
︎ ordinarypeople.kr@gmail.com or ︎2F, 17, Seongji 5-gil, Mapo-gu, Seoul, Republic of Korea 04083