Graphic Identity for Hyundai card library <New Retro>

1970~1980년대에 광고와 사인물에서 볼 수 있는 볼드한 레터링을 아치구조로 작도해 심볼로 사용했다.또한 다양한 매체, 판형에 대응하기 쉽도록 기타 정보들을 세로쓰기 프레임과 부채꼴 글줄 단위로 구성해 따로 떼어 사용할 수 있도록 했다.

Inspired by the 1970s and 80s advertisement and signages, we created bold lettering in an arch form as a symbol. Vertical writing and fan-shaped lines were used so that each component can be easily applied to different medium and formats.

현대카드 컬처팀, 스페이스팀, 디자인랩과 공동 제작
Designed with Hyundai card Culture team, Space team and Design Lab


Graphic Identity, Poster, Window Graphic, Banner, Leaflet, Ticket
2019


Client: Hyundai card
Photographed by Kim Jin Sol
COPYRIGHT© 2006 – 2017 ORDINARY PEOPLE ALL RIGHTS RESERVED.
︎ ordinarypeople.kr@gmail.com or ︎2F, 17, Seongji 5-gil, Mapo-gu, Seoul, Republic of Korea 04083